Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Data publicării: 14.08.2019

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 26.08.2019

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurta descriere a reglementării:

Una dintre cele mai importante probleme din domeniul siguranţei navigaţiei o reprezintă stabilitatea navelor. În acest sens, în anul 1993, Adunarea OMI a adoptat prin rezoluţia A.749(18) denumită ,,Codul privind stabilitatea în starea intactă a tuturor tipurilor de nave prevăzute de instrumentele OMI”, recomandări privind criteriile de stabilitate şi măsurile necesare pentru a se asigura operarea în siguranţă a navelor maritime. Acest cod a fost perfecţionat continuu, astfel încât, la sesiunea a 85-a a Comitetului de siguranţă maritimă al OMI, care a avut loc în noiembrie-decembrie 2008, a fost adoptat Codul internaţional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008), prin rezoluţia MSC.267(85).

Codul IS din 2008 a devenit obligatoriu în baza amendamentelor la Convenţia internațională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omenești pe mare (Convenţia SOLAS 1974) şi, respectiv, la Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare, adoptate prin rezoluţiile MSC.269(85) şi MSC.270(85). 

 România a aderat la Convenţia SOLAS 1974 prin Decretul nr. 80/1979 și la Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999 aprobată prin Legea nr. 23/2001.

Codul IS din 2008, structurat pe părți, cuprinde, pe lângă cerințele obligatorii incluse în partea A, şi prevederi cu caracter de recomandare, incluse în partea B, referitoare la stabilitatea navei în starea intactă, ţinând seama de principiile de bază ale proiectării şi construcţiei navelor maritime, precum şi de experienţa acumulată în cursul exploatării acestor nave.   

Codul IS din 2008 a fost  publicat prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 675/2010, iar amendamentele ulterioare la partea B, adoptate prin Rezoluția MSC.319(89) și Rezoluția MSC.398(95), au fost acceptate de România și publicate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 722/2015 și, respectiv, Ordinul ministrului transporturilor nr. 1024/2015.

Prin documentul MSC 85/26/Add.1/Corr.3 al OMI din 10 iulie 2018, au fost emise rectificări la Rezoluţia MSC.267(85), care aduc câteva corecturi redacţionale și modificări ale unor termeni utilizați.

În consecință, este necesară publicarea în legislația națională a acestor rectificări aduse Rezoluţiei MSC.267(85), prin emiterea unui nou ordin al ministrului transporturilor de publicare a acceptării acestora.

 

Documente supuse consultării
Instrument de motivare

Text proiect

Anexa

 

Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la ministerul Transporturilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

 

Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului

 

Coordonate de contact

 

Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:

 

Propuneri primite

 

Propuneri primite de la

Data receptiei

 
   

 

 

Documente conexe

 

Prezentat în

Şedinţa

Data

 

Click to listen highlighted text!