Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Data publicării: 03.02.2021

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 15.02.2021

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurta descriere a reglementării:

Infrastructura feroviară publică din România reprezintă una din componentele principale ale sistemului naţional de transport.
De o importanţă deosebită pentru multe ţări europene este coridorul IV Paneuropean Berlin – Nurnberg – Praga – Budapesta – Constanţa – Istanbul – Thessaloniki”.
Pe teritoriul României, componenta feroviară a coridoriului IV paneuropean are traseul principal Frontieră - Curtici – Arad - Sighişoara - Braşov - Bucureşti – Constanţa.
Realizarea lucrărilor de reabilitare a liniei de cale ferată Km 614 - Simeria, componentă a ramurii nordice a coridorului IV paneuropean va conduce la creşterea vitezei tehnice a trenurilor de călători şi marfă şi la reducerea duratei de parcurs. De asemenea, confortul şi siguranţa circulaţiei vor spori, cheltuielile de întreţinere reducându-se.
Până în prezent cea mai mare parte a lucrărilor sus menţionate s-au executat pe terenuri proprietate publică a statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii şi concesionate CNCF „C.F.R.” - S.A, care funcţionează sub autoritatea acestui minister.
Lucrarea de utilitate publică, de interes naţional, ”Reabilitarea liniei C.F. Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2: km 614 – Gurasada şi Tronsonul 3: Gurasada – Simeria” face parte din proiectul de modernizare a rutei nordice a Coridorului IV paneuropean.
Indicatorii tehnico – economici aferenţi obiectivului au fost stabiliţi şi aprobaţi prin Hotărârea Guvernului nr. 272/2016 pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea liniei C.F. Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2: km 614 – Gurasada şi Tronsonul 3: Gurasada – Simeria” și nu necesită a fi actualizați.
La momentul realizării Proiectului Tehnic, față de traseul propus inițial la faza Studiului de Fezabilitate, a fost necesară modificarea nivelului superior al șinei, astfel, în zona tunelurilor, nivelul de acoperire modificându-se, apărând necesitatea unor suprafețe suplimentare de expropriat. Proiectul tehnic a fost supus spre analiză și a fost avizat de către Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Căi Ferate „C.F.R. ” -S.A.
De asemenea, a apărut necesitatea identificării unor suprafețe suplimentare de expropriat, în vederea relocării rețelelor de utilități, identificate ulterior finalizării proiectului tehnic, care interferează cu amplasamentul proiectului.
Toate suprafețele suplimentare identificate vor fi expropriate în vederea finalizării lucrărilor proiectate la momentul elaborării Proiectului Tehnic, proiect realizat în conformitate cu soluția din Studiul de Fezabilitate.
Astfel, imobilele suplimentare necesare continuării lucrării de utilitate publică, de interes naţional, vor face obiectul unor noi Decizii de expropriere.
Procedurile de expropriere aplicabile sunt cele prevăzute de Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local, cu modificările si completările ulterioare şi de Hotărârea Guvernului nr. 53/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 255/2010, cu modificările si completările ulterioare, pentru acele imobile proprietate privată care constituie coridorul de expropriere aferent proiectului.
Continuarea executării lucrărilor în conformitate cu soluţia aprobată conduce la necesitatea dobândirii prin expropriere a unor suprafeţe suplimentare de 19.094 mp teren, aferente unui număr de 32 imobile situate pe raza unităților administrativ teritoriale Bata și Bârzava - judeţul Arad, sumele estimate aferente despăgubirilor sunt în cuantum de 52.792,03 lei.
Pentru prezentul act normativ este necesară aprobarea sumei cu titlu de despăgubire, în valoare de 52,8 mii lei (52.792,03 lei) aferentă unui număr de 32 imobile, în suprafață totală de 19.094 mp teren, astfel cum este prevăzut în Anexa nr. 2 la prezentul proiect de act normativ.
Prin prezentul act normativ, se propun următoarele:
a) aprobarea amplasamentului suplimentar al lucrării de utilitate publică de interes naţional “Reabilitarea liniei C.F. Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2: km 614 – Gurasada şi Tronsonul 3: Gurasada – Simeria” pe raza localităților Bata și Bârzava, din judeţul Arad, prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
b) aprobarea declanşarării procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional “Reabilitarea liniei C.F. Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2: km 614 – Gurasada şi Tronsonul 3: Gurasada – Simeria” pe raza localităților Bata și Bârzava din judeţul Arad, a listei cuprinzând imobilele proprietate privată supuse exproprierii pentru unităţile administrativ-teritoriale mai sus menționate, proprietarii sau deținătorii acestora, precum și sumele individuale aferente despăgubirilor în cuantum de 52,8 mii lei (52.792,03 lei) aferentă unui număr de 32 imobile, în suprafață totală de 19.094 mp, astfel cum este prevăzut în Anexa nr. 2 la prezentul proiect de act normativ.

 

Documente supuse consultării
Instrument de motivare

Text proiect

 Anexa

  

Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

 

Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului

 

Coordonate de contact

 

Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:

  • Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia  Comunicare, Relaţia cu  Sindicatele, Patronatele si Organizaţiile  Neguvernamentale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti

  • Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G

  • Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

  • Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. 

  • Prin formularul E-consultare

 

ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ

 

Propuneri primite

 

Propuneri primite de la

Data receptiei

   
   

 

 

Documente conexe

 

Prezentat în

Şedinţa

Data

 

E-consultare
In cadrul acestei rubrici se vor indica articolele din proiectul de act normativ pentru care exista o propunere de modificare
Selecteaza fisierul
E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!