Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Data publicării: 09.06.2022

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 17.06.2022

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurta descriere a reglementării:

Descrierea investiției
Traseul în plan: începe din autostrada A3, unde este amenajat un nod rutier tip trompetă simplă ce este prevăzut cu bretele de intrare ieșire cu câte două benzi pe sens:
 bretea Gilău – Tureni – lungime = 1.487 m;
 bretea Tureni – Turda – lungime = 1.052 m;
 bretea Turda – Tureni – lungime = 1.297 m;
 bretea Tureni – Gilău – lungime = 1.189 m.
Lungimea totală a bretelelor la nodul cu autostrada A3 este de 5,025 km.
Traseul sub-traversează autostrada A3 la km 1+000 pe sub pasajul existent al autostrăzii de la km A3 21+880, intersectează drumul județean DJ 103Z la km 3+087, câteva drumuri agricole/vicinale la km 0+260, km 0+400, km 2+850, km 3+620, km 3+640, km 3+870, km 4+270, km 4+525, km 4+560, unele necesitând restabilirea traseului, și traversează râul Valea Racilor la km 4+410 printr-un viaduct. Între km 0+640 – km 1+350, traseul se suprapune peste râul Negroteasa, care se va devia pe o lungime de 1033 m.
Drumul expres intersectează drumul național DN 1 la km 457+750 unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier tip trompetă simplă, având prevăzute bretele de intrare - ieșire cu câte două benzi pe sens pe relațiile Cluj-A3 și A3-Cluj, iar pe relațiile Turda-A3, A3-Turda bretelele vor fi prevăzute cu câte o banda pe sens:
 Nod DN 1 - Bretea A3 – Cluj - lungime = 756 m;
 Nod DN 1 - Bretea Cluj – A3 - lungime = 833 m;
 Nod DN 1 - Bretea A3 – Turda - lungime = 548 m;
 Nod DN 1 - Bretea Turda - A3 - lungime = 612 m.
Lungimea totală a bretelelor la nodul cu DN1 este de 2,748 km.
Datorită configurației dificile a terenului existent din zona intersecției Drumului expres cu drumul național DN1 - care are o viteză de proiectare inferioară și este format dintr-o succesiune de curbe de sensuri contrare, se prevede corectarea traseului drumului național prin devierea acestuia pe partea stânga în sensul kilometrajului cu reamenajare pe tronsonul km 456+780 – km 458+235, în lungime de 1.455 m.
Suprafața totală a terenului care se estimează a fi ocupată de lucrări este de 82,624 ha.
Profilul longitudinal
Profilul longitudinal este amenajat cu elemente geometrice corespunzător vitezei de proiectare de 100 km/h. Declivitatile au valori cuprinse între 1,00 % și 3,90 %.
Profilul transversal
Drum expres - profil trasversal tip - Platforma: 21,50 m, din care:
parte carosabilă 4x3,50 m; acostamente 2x2,25 m; bandă mediană 3,00 m.
Drum național DN1 - Platforma – 21,00 m, din care:
parte carosabilă 4x3,50 m; acostamente 2x2,50 m; bandă mediană 2,00 m.
Bretele de acces cu două benzi de circulație: Platforma – 9,00 m, din care:
parte carosabilă 2x3,50 m; acostamente 2x1,00 m.
Bretele de acces cu o banda de circulație: Platforma – 6,00 m, din care:
parte carosabilă 1x4,00 m; acostamente 2x1,00 m.
Lățimile de lucru ale parapetului variază de la 1,00 m (W3) până la 1,70 m (W5).
Structura rutieră:
Structura rutieră semirigidă pe Drumul expres, Bretele de acces, DN 1
 5,00 cm strat de uzură din mixtură asfaltica stabilizată MAS16 rul. 50/70;
 6,00 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis BAD 22,4 leg. 50/70;
 12,00 cm strat de bază din anrobat bituminos AB 31.5 bază 50/70;
 25,00 cm strat din agregate naturale stabilizate cu liant hidraulic;
 30,00 cm strat de fundație de agregate naturale;
Stratul de forma de: - 30,00 cm pământ stabilizat cu liant hidraulic pe zonele de debleu; - 40,00 cm agregate naturale pe zonele de rambleu.
Structura rutieră ranforsată pe DN 1 în zona de racord: minim 11,00 cm frezare mixtură asfaltică existentă; min. 6,00 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis BAD 22,4 leg. 50/70; 5,00 cms strat de uzură din mixtură asfaltică stabilizată MAS16 rul. 50/70.
Poduri și pasaje
Dimensionarea celor 9 structuri a fost efectuată pentru încărcările cu sarcini prevăzute de EUROCOD la convoaiele de calcul LM1, LM2, iar podurile au fost verificate hidraulic pentru debitul Q = 2%.
Calea pe poduri şi pasaje este alcătuită din: 2x4 cm asfalt turnat dur ATD 16; 3 cm protecţie hidroizolaţie BA8; 1 cm hidroizolaţie.
Toate structurile sunt fundate indirect prin intermediul piloților forați de diametru mare. Parapetele de siguranţă cu protectie ridicată este de tip H4b.

1. Pasaj pe Drum Expres km 0+337
Drumul Expres traversează la km 0+362 un drum local cu un pasaj având o deschidere, suprastructură din grinzi prefabricate cu armătură postîntinsă și cu infrastructuri din beton armat. Pasajul este alcătuit din 2 structuri paralele, câte una pentru fiecare sens de circulație, amplasate la o distanță de 50,00 cm între grinzile de parapet. Lungimea tablierului este de 40,75 m, iar lungimea totală a pasajului (incluzând și zidurile întoarse) este 46,85 m. Lăţimea totală a fiecărei structuri este de 11,25 m, din care parte carosabilă 2 x 3,50 m.
2. Portal pe Drum Expres km 2+689
Drumul Expres traversează la km 2+694 un drum local cu un portal tip cadru cu suprastructura alcătuită dintr-o dală turnată monolit cu infrastructuri din beton armat. Lungimea tablierului este de 9,40 m, iar lungimea totală a portalului (incluzând și zidurile întoarse) este 13,40 m. Lumina portalului este de 8,00 m, și asigură la interior un gabarit vertical al drumului local de 5,00 m. Partea carosabilă este de 2 x 9.25 m.
3. Pasaj pe DJ 103Z km 17+764, peste Drum Expres km 3+087
Pasajul are 3 deschideri, suprastructura din grinzi prefabricate și cu infrastructuri din beton armat. Lungimea tablierului este de 121,30 m, iar lungimea totală a pasajului (incluzând și zidurile întoarse) este 158,71 m. Partea carosabilă este de 7,80 m lățime, aceasta fiind încadrată de bordurile prefabricate 15x25 cm.
4. Pasaj pe Drum Expres 3+569
Drumul Expres traversează la km 3+610 două drumuri locale unde este prevăzută amenajarea unui pasaj cu 2 deschideri, cu suprastructura din grinzi prefabricate cu armătură postîntinsă şi infrastructuri din beton armat. Pasajul este format din 2 structuri paralele, câte una pentru fiecare sens de circulație, amplasate la o distanță de 50,00 cm între grinzile de parapet. Lungimea tablierului este de 81,94 m, iar lungimea totală a pasajului este 88,04 m. Lăţimea totală a fiecărei structuri este de 11,25 m, din care parte carosabilă 2 x 3,50 m.
5. Pasaj pe Strada 13 peste Drum Expres km 3+874
Pasajul este prevăzut cu 3 deschideri (15 m + 30 m + 15 m) amplasat pe Strada 13 din localitatea Tureni şi traversează Drumul Expres având suprastructura din grinzi prefabricate și infrastructuri din beton armat. Lățimea părții carosabile este de 7,00 m, încadrată de bordurile prefabricate 15x25 cm.
6. Viaduct pe Drum Expres km 4+341 pentru Valea Racilor
Pentru a asigura continuitatea Drumului Expres peste Râul Valea Racilor, dar și din cauza diferenței mari de cotă dintre linia roșie și cota terenului natural, este prevăzut un viaduct cu 6 deschideri, având suprastructura din grinzi prefabricate cu armătură postîntinsă şi cu infrastructuri din beton armat. Viaductul este format din 2 structuri, câte una pentru fiecare sens de circulație, amplasate la o distanță de 50 cm între grinzile de parapet. Lungimea tablierului este de 246,95 m, iar lungimea totală a viaductului (incluzând și zidurile întoarse) este de 258,54 m.
Lăţimea totală a fiecărei structuri este de 13,50 m, din care benzi de circulaţie 2 x 3,50 m şi o bandă de accelerare/decelerare de 3,50 m.
7. Portal pe bretea Gilău - Tureni la km 0+532
Breteaua Turda – Gilău a Drumului Expres traversează la km 0+538 un drum local care duce spre DJ 107L și spre localitatea Deleni. Pentru a asigura continuitatea ambelor căi de comunicație, este prevăzut un portal tip cadru, cu suprastructura alcătuită dintr-o dală turnată monolit și cu infrastructuri din beton armat. Lungimea tablierului este de 9,60 m, iar lungimea totală a portalului (incluzând și zidurile întoarse) este 13.60 m. Lumina portalului este de 8,00 m, și asigură în interiorul acestuia gabaritul vertical de 5,00 m. Partea carosabilă are lățimea de 9,00 m și este încadrată de borduri prefabricate 15x25 cm.
8. Pod pe bretea Turda – Tureni km 0+684
Breteaua Turda – Tureni a Drumului Expres, traversează la km 0+701 râului Negoteasa cu un pod integral, fără dispozitive de acoperire a rosturilor, cu o deschidere, având suprastructura din grinzi prefabricate din beton precomprimat tip „T” și cu infrastructuri din beton armat. Podul este oblic, lungimea tablierului e de 26,08 m, iar lungimea totală a podului (incluzând și zidurile întoarse) este 36,45 m. Partea carosabilă are lățimea de 9,00 m și este încadrată de bordurile prefabricate 15x25 cm.
9. Pasaj pe DN 1 la km 457+320 peste Drum Expres km 4+846
Pasajul pe DN 1 are 4 deschideri, suprastructura din grinzi prefabricate tip „T” şi cu infrastructuri din beton armat. Pasajul este format din 2 structuri paralele, câte una pentru fiecare sens de circulație, amplasate la o distanță de 1,50 m între grinzile de parapet. Lungimea tablierului este de 121,62, iar lungimea totală a pasajului este de 128,72 m. Lăţimea totală a fiecărei structuri este de 14,00 m, din care benzi de circulaţie 2 x 3,50 m şi o bandă de accelerare/decelerare de 4,00 m.
Lucrari de colectarea și evacuarea apelor
Apele de pe platforma drumului vor fi colectate în şanțurile trapezoidale pereate, rigole de acostament din beton și descărcate pe taluz prin casiuri. Apa pluvială de pe zona mediană este colectată prin intermediul gurilor de scurgere racordate la o reţea de canalizare pluvială ce se va descărca transversal în șanțurile prevăzute la drumul expres. Pe traseul drumului sunt prevăzute 25 de podețe.
Corectare traseu DN1
Corectarea traseului DN 1 se realizează prin devierea acestuia pe partea stângă, rezultând un aliniament între curbele de la km 457+100, respectiv 457+900, cu creşterea vitezei de proiectare pe această zonă. Profilul longitudinal este prevăzut cu declivităţi între 0,30% - 4,23%. Profilul transversal pe zona relocată între km 457+000 – km 458+100 este: 4 benzi de circulație de 3,50 m; 2 acostamente de 2,50 m; bandă de mediană de 2,00 m. Pe zona de racord a zonei restabilite cu zona existentă a drumului național (km 456+780 – km 457+000 respectiv km 458+100 – km 458+235) platforma proiectată a drumului va avea lățimea existentă a drumului național, adică 19,00 m din care: 4 benzi de circulație de 3,50 m; 2 acostamente de 2,50 m. Pe zona km 457+255 – km 457+515 drumul național va fi prevăzut pe zonele marginale cu benzi suplimentare de accelerare/decelerare cu lățimea de 4,00 m.
Conectarea rețelei locale de drumuri
Drumurile întrerupte de traseul proiectat se restabilesc și se realizează subtraversări/supratraversări. Drumul județean DJ 103Z și Strada 13 din Tureni vor fi reamenajate pe o lungime de 285,00 m, respectiv 250,00 m. Platforma drumului județean DJ 103Z este de 8,00 m, din care: 2 benzi de circulație de 3,00 m; 2 acostamente de 1,00 m din care 0,25 cm vor fi benzi de încadrare consolidate pe fiecare parte. Platforma Străzii 13 este de 10,40 m - 11,50 m, din care: 2 benzi de circulație de 3,50 m; 2 trotuare de 1,70 - 2,25 m.
Dotările Drumului Expres
Punct de sprijin pentru întreţinere - este amplasat în zona nodului rutier cu autostrada A3 între bretelele Gilău – Tureni, repsectiv Tureni – Turda. În cadrul punctul de sprijin pentru întreținere au fost prevăzute următoarele dotari: clădire operațională, care va adăposti zona de supraveghere și monitorizare, spaţii administrative pentru birouri, zone tehnice, vestiare, grupuri sanitare şi zona de cazare pentru personalul de intervenţie; cabină pază, dotări pentru controlarea accesului în incintă; depozit de sare, stație de clorurare și zonă de depozitare; padoc; stație epurare, separator grasimi, cameră grupuri pompare, platformă gunoi, post trafo, staţie pompare spălare, rezervoare apă, rampă de spalare a utilajelor; platforme pentru parcarea şi staţionarea autovehiculelor şi a utilajelor.
Utilităţile prevăzute în cadrul punctului de sprijin: alimentare cu apă; canalizare menajeră şi pluvială; instalaţii electrice şi de iluminat perimetral; sistem de încălzire.
Accesul în Punctul de sprijin pentru întreținere se va realiza printr-un drum de acces, care se va conecta la Breteaua Gilău-Tureni în zona km 0+850, stânga din şi la Breteaua Tureni-Turda în zona km 0+600, stânga.
Siguranţa circulaţiei
Parapeţi: Este prevăzută amplasarea de parapete metalic de siguranţă pe toată lungimea drumului expres, pe toate structurile, cât și pe bretelele nodurilor rutiere. În zona mediană a fost prevăzut parapet New Jersey pe care vor fi montate elemente antiorbire. În zona intersecțiilor drumului expres cu alte căi de comunicație, pilele și culeele pasajelor vor fi protejate cu parapete de siguranță amplasat la nivelul părții carosabile a drumului supratraversat. La nodurile rutiere s-au prevăzut atenuatoare de impact care vor asigura nivelul de protecție pentru viteza de min. 110 km/h. Lățimile de lucru ale parapetului care variază de la 1,00 m (W3) până la 1,70 m (W5).
Semnalizare verticală şi orizontală: indicatoarele se vor monta pe stâlpi sau pe console şi portale rutiere protejate prin zincare. Semnalizarea rutieră de orientare în zona nodului rutier la intersecția dintre drumul expres și autostrada A3 se va amplasa pe câte 3 portale pe fiecare sens de circulație.
Marcajele rutiere: sunt de tip longitudinal, transversal şi se vor realiza cu vopsea rezistentă cu două componente sau termoplastic.
Iluminatul public: Sistemul de iluminat este prevăzut pentru nodurile rutiere, Punctul de sprijin şi viaductul peste Valea Racilor la km 4+341. Stâlpii metalici sunt prevăzuți cu 1 sau 2 braţe pe care se amplasează corpurile de ilumnat tip LED.
Sistemul de Monitorizare Trafic ( ITS): asigură setul de servicii pentru informarea participanţilor la trafic şi managementul reţelei rutiere, fiind prevăzute următoarele subsisteme: măsurare trafic cu bucle inductive; măsurare trafic și detecție a incidentelor prin tehnologie video; recunoașterea numărului de înmatriculare a autovehiculelor; supraveghere video cu camere; panouri cu mesaje variabile; puncte de conexiune; protejarea integritătii echipamentelor; subsistem de comunicații.
Mutări şi protejări de instalaţii
Se vor reloca/proteja reţelele identificate pe traseu, de tipul: reţele electrice; reţetele de distribuţie gaze naturale; reţele de apă şi canalizare; reţele de telecomunicaţii; drumuri locale.
Lucrări de consolidare
Ca urmare a diferenţelor foarte mari de nivel de pe traseul drumului expres, care pot ajunge şi la 80,00 m, au fost prevăzute lucrări de îmbunatăţire a terenului pe primul nivel al săpăturii atât pe partea dreaptă, cât şi pe partea stangă, pe o lungime de 680 m cu un număr de 563 piloţi foraţi ancoraţi.
Nivelul al doilea de consolidare în zona deleului adânc pe partea stângă de la km 2+890 la km 2+980 pe lungimea de 90,00 m s-a prevăzut un număr de 300 placi ancorate de dimensiuni 150x150x17 cm care realizează o sprijinire cu înălțimea de până la 7,20 la un unghi general de 60º.
Ultimul nivel este realizat ditr-un zid de sprijin elastic, din pământ armat pe lungimea de 385,00 m, atât pe partea stângă între km 2+930 – km 3+175 L= 245 m, cât și pe partea dreaptă între km 3+000 – km 3+140 L= 140,00 m.
Pe zona de bretele SUD Autostrada A3 - Drum Expres
Pe această zonă de la km 0+400 la km 0+780 s-a prevăzut o debleiere cu adâncimi de până la 14,80 m. Din considerente complexe privind stabilitatea amplasamentului care poate afecta și autostrada A3 s-a prevăzut consolidarea cu 613 piloți forați de diametru mare de =1000 mm, respectiv =1200 mm, soluţie cu aplicabilitate atât în lungul drumului expres și a bretelelor de acces.
S-au prevăzut şi soluții pentru îmbunătățirea terenurilor slabe de fundare precum:
1. Extra-excavație 2,00 m și armare cu geogrile (zonele de rambelu cu pământuri compresibile);
2. Pământ stabilizat cu lianți hidraulici, h=80,00 cm (zonele de debleu);
3. Extra-excavație 50,00 cm, pământ stabilizat cu lianți hidraulici, h=80,00 cm și armare cu geogrile (zonele de rambelu);
4. Lucrări de protecție a taluzurilor - se aplică taluzurilor de debleu și rambleu și constau în pozarea unor geosintetice cu rol de protecție împotriva eroziunii/ravinării lor. Toate taluzurile vor fi protejate cu pământ vegetal în grosime de 20,00 cm, pământ vegetal ce se va înierba.
5. Amenajarea taluzurilor de debleu / rambleu - panta taluzurilor de debleu de 1:2 a fost prevăzută pe tot traseul cu excepția sectorului cuprins între km 0+370 – km 1+230 de pe breteaua Gilău-Tureni, unde panta taluzurilor de debleu este 1:3.
Pe sectorul cuprins între km 0+370 – km 0+850 de pe breteaua Gilău-Tureni există un depozit de pământ realizat în cadrul lucrărilor de la autostrada A3, pământ caracterizat ca umpluturi eterogene din argile, argile prăfoase, argile nisipoase, prafuri argiloase cu piatră spartă și pietriș, cu plasticitate medie, mare și foarte mare, în stare vârtoasă, cu zone consistente și chiar moi, situat între +0,00 m -11,00 m -18,00 m, panta taluzurilor de rambleu s-a ales 2:3 pe tot traseul studiat.
Lucrari hidrotehnice
Albia râului Negroteasa se reprofilează şi se relocă pe o lungime de 1033,00 m, iar razele de racordare sunt cuprinse între 60,00 și 350,00 m.
Protecţia mediului
Lucrări pentru protecţia apei şi solului: constau în construcții pentru epurarea apelor meteorice cu ansambluri separatoare de hidrocarburi, bazine de sedimentare, şi bazine de retenţie. Sunt prevăzute 16 separatoare de hidrocarburi cu capacitatea de 120 l/sec, respectiv 12 separatoare de hidrocarburi cu capacitatea de 250 l/sec.
Panouri fonoabsorbante: Având în vedere că tronsonul de drum va intersecta sau se va apropia de zona intravilană, pentru aceste zone este prevăzută montarea de panouri fonoabsorbate cu înălțimea de H=2,50 m pe o lungime de 3304,00 m.
Dispozitive antiorbire: Panourile/balizele antiorbire s-au prevăzut pe toată lungimea zonei mediane (4957,00 m) cu o înălţime minimă proiectată de 1,67 m.
Ȋmprejmuire: Traseul drumului expres este prevăzut cu gard de înălţime 1,50 m şi o lungime de 19.680,00 m pentru a preveni pătrunderea animalelor pe carosabil.

 

 

Documente supuse consultării
Instrument de motivare

Text proiect

Anexa

Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

 

Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului

 

Coordonate de contact

 

Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:

  • Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia  Comunicare și Dialog Social – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti

  • Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G

  • Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

  • Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. 

  • Prin formularul E-consultare

 

ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ

 

Propuneri primite

 

Propuneri primite de la

Data receptiei

   
   

 

 

Documente conexe

 

Prezentat în

Şedinţa

Data

 

 

E-consultare
In cadrul acestei rubrici se vor indica articolele din proiectul de act normativ pentru care exista o propunere de modificare
Selecteaza fisierul
E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!