Data publicării: 10.02.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 22.02.2021
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Linia CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră este o linie importantă, în cadrul reţelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internaţional european de pe cele 2 coridoare centrale de pe teritoriul României şi face legătura între Coridorul Rhin - Dunăre (fostul Coridor IV) şi ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul Prieteniei, în sectorul de graniţă dintre România şi Bulgaria.
Starea tehnică a liniei este precară, viteza maximă permisă de geometria actuală a traseului pentru trenurile de călători/marfă este de 100/60km/h pe tronsonul Jilava - Giurgiu Nord.
Localităţile de pe linia 103 nu au în prezent o conexiune feroviară directă către Bucureşti. Timpii de parcurs, pe ruta Giurgiu – Bucureşti, sunt mult crescuţi datorită rutei ocolitoare prin Videle.
Trenurile rapide dintre Bucureşti şi frontiera româno - bulgară care treceau prin Giurgiu Nord au fost deviate prin staţia CF Videle, crescând astfel considerabil timpul parcurs de trenuri până la frontiera cu Bulgaria.
Întârzierile trenurilor de marfă, durata lungă şi incertă a transportului şi costurile ridicate au dus la scăderi masive ale volumului de mărfuri transportate pe calea ferată.
Persistenţa acestei situaţii conduce la o distribuţie inegală a traficului, în urma căreia rezultă creşteri ale aglomeraţiei, în special pe coridoarele principale trans-europene şi în oraşe.
Pentru rezolvarea acestor probleme au fost stabilite o serie de măsuri în vederea revitalizării unor moduri de transport alternative celui rutier, printre care şi investiţii în reţeaua Trans - Europeană.
Indicatorii tehnico – economici aferenţi obiectivului au fost stabiliţi şi aprobaţi prin H.G. nr. 1012 din 27 noiembrie 2020 pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră”. Lotul 1: „Redeschiderea circulației feroviare pe pod, peste râul Argeș între Vidra și Comana”, lucrare de utilitate publică de interes național.
Proiectul este inclus în documentele aferente Master Planului General de Transport al României, aprobat de Guvernul României prin H.G. nr. 666/2016
Procedurile de expropriere aplicabile sunt cele prevăzute de Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local, cu modificările si completările ulterioare şi de Hotărârea Guvernului nr. 53/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 255/2010, cu modificările si completările ulterioare, pentru acele imobile proprietate privată care constituie coridorul de expropriere aferent proiectului.
Realizarea şi derularea acestui proiect revine Companiei Naţionale de Căi Ferate “CFR” – S.A. şi face parte din strategia pe termen lung a acesteia.
Pentru prezentul act normativ este necesară aprobarea sumei cu titlu de despăgubire, in valoare de 332,1 mii lei (332.042,00 lei), aferentă unui număr de 49 de imobile, în suprafață totală de 96.493 mp teren, astfel cum este prevăzut în Anexa nr. 2 la prezentul proiect de act normativ.
Prin prezentul act normativ, se propun următoarele:
b) aprobarea declansării procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată, reprezentând teren, care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră”. Lotul 1: „Redeschiderea circulației feroviare pe pod, peste râul Argeș între Vidra și Comana” pe raza localităților Comana, din județul Giurgiu și Vidra, din județul Ilfov, a listei cuprinzând imobilele supuse exproprierii situate pe raza localităților antemenționate, proprietarii sau deţinătorii acestora, precum şi sumele individuale estimate de către expropriator aferente despăgubirilor în cuantum total de 332,1 mii lei (332.042,00 lei) pentru un număr de 49 imobile, în suprafaţă totală de 96.493 mp, teren, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.
Documente supuse consultării
Instrument de motivare
Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.
Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului
Coordonate de contact
Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:
Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia Comunicare, Relaţia cu Sindicatele, Patronatele si Organizaţiile Neguvernamentale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti
Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G
Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ
Propuneri primite
Propuneri primite de la |
Data receptiei |
Documente conexe
Prezentat în
Şedinţa
|
Data |
|