Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Data publicării: 12.05.2021

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 24.05.2021

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurta descriere a reglementării:

Conform prevederilor Legii societăţilor nr.31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare și potrivit dispozițiilor art. 4 alin. (1) lit. b) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările şi completările ulterioare, bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Societăţii Comerciale „ROFERSPED” - S.A se aprobă prin Ordin Comun, inițiat de Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ordonatorul principal de credite în coordonarea căruia se află, cu avizul Ministerului Muncii și Protecției Sociale şi al Ministerului Finanțelor.

Prin  HG nr.190/1997 privind aprobarea contractului de activitate al Societății Naționale a Căilor Ferate Române pentru perioada 1997-2000, a fost stabilit faptul că, pentru creșterea competitivitatii transporturilor feroviare în traficul de marfă, este necesar înființarea unei case de expediții, organizată ca societate comercială,  care va avea ca și actionari, pe lângă Societatea Națională a Căilor Ferate Române și agenti economici cu capital social privat, români sau străini.

Astfel, în baza Legii 31/1990 - Legea societăţilor, în anul 1997 a fost înființată Societatea Comercială “ROFESPED” S.A. iar Societatea Națională a Căilor Ferate Române a deținut 30% din capitalul social și restul de 70% a fost deținut de alți agenți economici cu capital social privat.

Ulterior, a fost încheiat protocolul prin care SN “CFR MARFĂ” a preluat  acțiunile de la Societatea Națională a Căilor Ferate Române, ceilalti acționari rămânând neschimbați.

Începand  cu  data  de 24.09.2009,  prin Hotărârea nr.11/24.09.2009  Adunarea Generală a Acționarilor a aprobat  majorarea capitalului social de către SN “CFR MARFĂ” S.A. care începând cu acea dată a devenit acționar majoritar.

Societatea Comercială „ROFERSPED” - S.A a demarat activitatea de operator de transport feroviar de mărfuri pe calea ferată la finalul anului 2019 iar proiectul de buget de venituri și cheltuieli pe anul 2021 a fost elaborat  în vederea realizării acestui obiectiv.

Societatea Comercială „ROFERSPED” - S.A își desfașoară activitatea pe o piată puternic concurențială, unde activează peste 22 operatori de transport feroviar de marfă și operatori de manevră, fără a beneficia de ajutoare sau subvenții din partea statului român, are propriul portofoliu de clienți cu care desfașoară relații comerciale bazate pe cerere și ofertă.

La estimarea veniturilor și cheltuielilor pe anul 2021, s-a avut în vedere bugetarea alocării resurselor materiale și umane necesare pentru dezvoltarea activității de operator feroviar de transport, operator de manevră și efectuarea de transporturi marfă în trafic local, import /export și tranzit, inclusiv în calitate de operator de transport succesiv.

Societatea Comercială „ROFERSPED”- S.A își finanțează cheltuielile de funcționare din veniturile proprii iar începând cu anul 2011și până în prezent a obținut în fiecare an profit.

Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2021 a fost întocmit cu respectarea următoarelor prevederi legale:

- prevederile art. 48, alin.(1) coroborat cu alin.(4) din Legea  nr.15/2021 -Legea bugetului de Stat pe anul 2021;

-ordonanţa Guvernului nr.26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară,  aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările şi completările ulterioare;

-ordinul ministrului Finanțelor Publice nr.3818/2019 privind aprobarea formatului şi structurii bugetului de venituri şi cheltuieli al operatorilor economici, precum şi a anexelor de fundamentare a acestuia.

Elaborarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021 pentru Societatea Comercială „ROFERSPED” - S.A. aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii s-a realizat avându-se în vedere următoarele:

-rezultatele obţinute în anul 2020;

-avizarea  proiectului privind bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Societății Comerciale „ROFERSPED”- S.A de către reprezentanții  Consiliului de Administrație,  prin Hotărârea nr.4 adoptată în ședința din data de 21.04.2021;

- aprobarea proiectului privind bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Societății Comerciale„ROFERSPED”-S.A. de reprezentanții A.G.A. prin Hotărârea 2/21.04.2021;

-nivelul mediu estimat al inflaţiei pe anul 2021 de 2,4%, așa cum reiese din Raportul privind situația macroeconomică pe anul 2021 și proiecția acestuia pe anul 2022-2024, elaborat de Ministerul Finanțelor;

-nivelul preliminat al realizărilor pentru anul 2020;

-cuprinderea în cadrul bugetului a influenţelor din aplicarea prevederilor O.U.G. 109/2011 privind guvernanța corporativă, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la drepturile aferente contractelor de mandat.

Societatea Comercială „ROFERSPED” - S.A a înregistrat un rezultat brut pozitiv în valoare de 2.284,28 mii lei și nu a înregistrat plăti restante la data de 31.12.2020, a programat un rezultat brut pozitiv în valoare de 2.686,45 mii lei și nu a programat plăti restante pentru anul 2021.

Rezultatul brut estimat pentru anul 2021 este influențat de dezvoltarea activitătii de operator de transport de marfă, de cheltuielile aferente obținerii resurselor necesare pentru desfășurarea activitătii de bază, de portofoliul de clienti existenți și de capacitățile de transport alocate, de ofertele de preț primite de la furnizorii de servicii de transport feroviar dar și de concurența acerbă a operatorilor privati existenți pe această piață.

Pentru anul 2021, Societatea Comercială „ROFERSPED” - S.A a estimat venituri totale în creștere cu 11,64 % față  de cele realizate la data de 31.12. 2020, respectiv de la 97.766,18 mii lei (anul 2020) la 109.150 mii lei (anul 2021) pe fondul creșterii veniturilor din exploatare, a veniturilor din activitățile conexe activității de bază și a veniturilor din operațiuni de manevră feroviară.

Pentru anul 2021, Societatea Comercială „ROFERSPED” - S.A a estimat cheltuieli totale  în creștere cu 11,50 % față de cele realizate la data de 31.12.2020, respectiv de la 95.481,90 mii lei (anul 2020) la 106.463,55 mii lei (anul 2021) pe fondul creșterii cheltuielilor din exploatare alocate efectuării activității de bază.

Societatea Comercială „ROFERSPED” - S.A. prin proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021 și-a propus realizarea următoarelor obiective:

-păstrarea portofoliului de parteneri și clienți existenți la data de 31.12.2020 și dezvoltarea relațiilor comerciale cu aceștia;

-dezvoltarea de noi relații de parteneriat cu alte societăți prin prisma desfășurării activității de bază;

-o altă abordare a campaniei agricole a anului 2021 prin realizarea unui proiect integrat pentru transport cereale, asigurarea unui număr de vagoane seria Uagps la dispoziția clienților pentru acoperirea necesarului de comenzi de vagoane specializate pentru transport cereale, toate acestea în stransă colaborare cu partenerii actuali și viitori, respectiv marii traderi internaționali care activează pe piața din România precum și societăți autohtone și mixte, care au ca obiect de activitate producția de semințe, plante tehnice, oleaginoase și care dețin spații de depozitare;

-dezvoltarea de noi proiecte de transport și manevră în regie proprie;

-dezvoltarea de noi proiecte de transport din activitatea de logistică;

-mărirea numărului de locomotive și vagoane închiriate pentru realizarea activității de bază.

Indicele de creştere al cheltuielilor de 11,50%, estimat în anul 2021 este  mai mic decât indicele de creştere al veniturilor de 11,64% societatea încadrându-se astfel în prevederile legislative ale Ordonanței Guvernului  nr.26/2013.

Nivelul cheltuielilor de natură salarială estimat în anul 2021 în valoare de 10.620,34 mii lei va înregistra o creștere cu 32,51% față de nivelul aprobat al anului 2020 în valoare de 8.014,99 mii lei, urmare a extinderii activității,  care a determinat și creșterea numărului de personal în anul 2021 cu 40 de salariați față de cel aprobat  în anul 2020.

Nivelul câștigului mediu brut pe salariat programat în anul 2021 este mai mic cu 1,89%  față de cel realizat la finalul anului 2020.

Sursele necesare finanțării investițiilor pentru anul 2021 au fost estimate în creștere  cu 6,79% față de cele realizate la data  31.12.2020 și vor fi asigurate din amortizare și din sumele repartizate din profitul anului 2020.

Cheltuielile pentru investitii estimate pentru anul 2021, vor fi în creștere cu 6,79%  față de cele realizate la data de  31.12.2020.

Indicatorii tehnico economici cuprinși în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021 au următoarele valori:

-productivitatea muncii a fost estimată în scădere cu 40,57% față de cea calculată la data de 31.12.2020, respectiv de la 1.710,89 mii lei/persoană (anul 2020) la 1.016,82 mii lei/ persoană (anul 2021);

-numărul de personal prognozat la finele anului 2021 (133 salariați) este în creștere cu 40 de salariați față de numărul aprobat în anul 2020;

-câștigul mediu lunar pe salariat în anul 2021, determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială și calculat conform legii anuale a bugetului de stat, a fost estimat în scădere cu 1,90% față de cel realizat la data de 31.12.2020, respectiv de la 7.919,34 lei (anul 2020) la 7.769.63 lei (anul 2021);

-cheltuielile totale la 1.000 lei venituri totale sunt estimate în anul 2021 în scădere cu 0,13%,  respectiv de la 976,64 mii lei (anul 2020) la 975,39 mii lei (anul 2021);

-creanţele restante pentru anul 2021 au fost estimate în scădere cu 2,06%, respectiv de la 9.700 mii lei (anul 2020) la 9.500 mii lei (anul 2021).

Societatea Comercială „ROFERSPED” - S.A  nu programează plăți restante în anul 2021 și  nu înregistrează la data de 31.12.2020  pierderi contabile din anii precedenți.

Proiectul privind bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Societății Comerciale „ROFERSPED”-S.A. a fost avizat de către reprezentanții  Consiliului de Administrație, prin Hotărârea nr.4 adoptată în ședința din data de 21.04.2021 și aprobat de  reprezentanții AGA prin Hotărârea nr.2/21.04.2021.

Societatea Comercială „ROFERSPED”- S.A. nu are, de la înființare și până în prezent, Compartiment  privind  Controlul  Financiar de Gestiune.

Reprezentanții salariaților Societății Comerciale „ROFERSPED”- S.A au luat act de proiectul BVC pe anul 2021, societatea nefiind  afiliată la nici o organizație sindicală.   

Realitatea datelor prezentate în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021, aparține Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și organelor de conducere ale Societății Comerciale „ROFERSPED” - S.A.    

 

 

Documente supuse consultării
Instrument de motivare

Text proiect

Anexa

 

Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

 

Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului

 

Coordonate de contact

 

Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:

  • Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia  Comunicare, Relaţia cu  Sindicatele, Patronatele si Organizaţiile  Neguvernamentale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti

  • Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G

  • Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

  • Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. 

  • Prin formularul E-consultare

 

ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ

 

Propuneri primite

 

Propuneri primite de la

Data receptiei

   
   

 

 

Documente conexe

 

Prezentat în

Şedinţa

Data

 

E-consultare
In cadrul acestei rubrici se vor indica articolele din proiectul de act normativ pentru care exista o propunere de modificare
Selecteaza fisierul
E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!