Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Astăzi, 8 martie 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ: 

Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2024 al Societății “ROFERSPED ” - S.A.

 

Scurtă descriere

Fundamentarea proiectului bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2024 a avut în vedere, funcțiile pe care acest instrument trebuie să le îndeplinească și anume: funcția de previziune, funcția de control a execuției financiare și funcția de asigurare a echilibrului financiar al companiei.
Veniturile totale în valoare de 53.136 mii lei sunt estimate în scădere în anul 2024 faţă de cele realizate/preliminate în anul 2023 cu 38,60%.
Veniturile de exploatare în valoare de 53.096 mii lei reprezintă 99,92% din veniturile totale, iar veniturile financiare în valoare de 40 mii lei reprezintă 0,08% din veniturile totale.
Veniturile din exploatare în valoare de 53.096 mii lei sunt estimate în scădere cu 38,57% față de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023.
Veniturile financiare, în valoare de 40 mii lei, sunt programate în scădere cu 65,80% față de nivelul celor preliminate a se realiza în anul 2023.
Cheltuielile totale, în valoare de 53.076,16 mii lei, sunt stabilite în directă corelaţie cu nivelul veniturilor totale pentru anul 2024 și sunt mai mici cu 38,66% faţă de cheltuielile totale preliminate/realizate în anul 2023.
În structura cheltuielilor totale în valoare de 53.076,16 mii lei, cheltuielile din exploatare în valoare de 52.887,60 mii lei, dețin o pondere 99,64% iar cheltuielile financiare în valoare de 188,56 mii lei dețin o pondere de 0,36%.
Cheltuielile de exploatare, programate la valoarea de 52.887,60 mii lei în anul 2024, înregistrează o scădere cu 38,75% față de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023.
În total cheltuieli din exploatare, cheltuielile cu bunuri și servicii, în valoare de 46.279,10 mii lei dețin o pondere de 87,50%, indicatorul “cheltuielile cu impozite, taxe și vărsaminte asimilate” în valoare de 55 mii lei deține o pondere de 0,11%, indicatorul “cheltuielile cu personalul” în valoare de 6.410,90 mii lei deține o pondere de 12,12% iar indicatorul “alte cheltuieli de exploatare” în valoare de 142,60 mii lei, deține o pondere de 0,27%. Societatea va aplica în anul 2024 și va urmări în execuție, în cadrul cheltuielilor cu bunurile și serviciile, respectarea măsurilor fiscal-bugetare prevăzute în secțiunea a 2-a cap. III, “Măsuri referitoare la disciplina economico-financiară a operatorilor economici” din Legea nr. 296/2023.
În structură, cheltuielile cu bunuri și servicii, au fost programate în anul 2024 la valoarea de 46.279,10 mii lei, în scădere cu 40,10% față de cele preliminate/realizate în anul 2023.
Cheltuielile cu impozite, taxe şi vărsăminte asimilate, în valoare de 55 mii lei, sunt estimate în creștere cu 99,78%.
Cheltuielile cu personalul în valoare de 6.410,90 mii lei, sunt estimate în anul 2024, în scădere cu 25,17% față de nivelul preliminat al acestora în anul 2023 și în scădere cu 32,88% față cele aprobate în anul 2023 prin Ordinul comun nr. 890/923/1417/2023.
La fundamentarea cheltuielilor de natură salarială, societatea respectată prevederile art. 73 din Legea nr. 421/2023 – legea bugetului de stat pe anul 2024, precum și nivelul indicatorilor economici de performanță ai proiectului bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024.
Cheltuielile de natură salarială, în valoare de 5.712,35 mii lei, sunt programate în scădere cu 34,09%, respectiv cu suma de 2.954,92 mii lei, faţă de cele aprobate în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2023, prin Ordinul comun nr. 890/923/1417/2023, în valoare de 8.667,27 mii lei, fiind compuse din:
- cheltuieli cu salariile, în valoare de 5.278,58 mii lei (în scădere cu 30,42% față de suma aprobată conform Ordinului comun nr. 890/923/1417/2023);
- bonusuri, în valoare de 433,77 mii lei (în scădere cu 59,88% față de suma aprobată conform Ordinului comun nr. 890/923/1417/2023), din care:
• 250,73 mii lei cheltuieli sociale;
• 183,04 mii lei contravaloare tichete de masă, în scădere cu suma de 257,96 mii lei față de suma aprobată în anul precedent conform Ordinului comun nr. 890/923/1417/2023, societatea acordând tichete de masă conform prevederilor art. XL, alin. (1) din Legea nr. 296/2023.
Cheltuielile aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete, în valoare de 564,17 mii lei, sunt fundamentate conform prevederilor art. 37, alin. (2) și (3) din OUG nr. 109/2011, după cum urmează:
a) pentru directori - valoarea este de 225,72 mii lei;
b) pentru consiliul de administrație - valoarea este de 338,45 mii lei.
Alte cheltuieli de exploatare, în valoare de 142,60 mii lei, sunt estimate în scădere în anul 2024 cu 70,71% faţă de valorile realizate/preliminate în anul 2023.
Cheltuielile financiare, în valoare de 188,56 mii lei, sunt estimate în creștere în anul 2024 cu 5,99% faţă de valorile realizate/preliminate în anul 2023.
Rezultatul brut – societatea programează un rezultat brut pozitiv în valoare de 59,84 mii lei, în creștere cu 157,70% față de cel preliminat/realizat la data de 31.12.2023.
Repartizarea profitului net al societății prevăzut în valoare de 50,26 mii lei, este în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 64/2001 - privind repartizarea profitului la societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi la regiile autonome cu modificările și completările ulterioare.
Sursele de finanţare a investiţiilor, prevăzute pentru anul 2024, în valoare de 99,92 mii lei, sunt estimate în scădere cu 76,40% faţă de cele preliminate/realizate în anul 2023 și sunt constituite din surse proprii, respectiv amortizare și sume repartizate din profitul anului 2023.
Cheltuielile pentru investiții pentru anul 2024, în valoare de 99,92 mii lei, sunt programate pentru anul 2024 la nivelul surselor de finanțare.
Indicatorii economico - financiari cuprinși în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024, au următoarele valori:
- productivitatea muncii în unități valorice pe total personal mediu, recalculată conform Legii anuale a bugetului de stat pe anul 2024 - legea nr. 421/2023, în valoare de 1.106,17 mii lei/persoană, este estimată în scădere cu 19,37% față de cea preliminată/realizată în anul 2023;
- câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, recalculat conform Ordonanței Guvernului nr. 26/2013 și a Legii anuale a bugetului de stat pe anul 2024 - legea nr. 421/2023, în valoare de 9.481,98 lei/salariat, este estimat în scădere cu 0,01% față de cel preliminat/realizat în anul 2023;
- numărul de personal prognozat la finele anului 2024 de 50 salariați este estimat în scădere cu 19 salariați față de cel aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2023 prin Ordinul comun nr. 890/923/1417/2023 și în scădere cu 6 persoane față de nivelul preliminat/realizat în anul 2023;
- numărul mediu de salariaţi de 48 salariați este estimat în scădere cu 22 salariați față de cel aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2023 prin Ordinul comun nr. 890/923/1417/2023;
- cheltuielile totale la 1.000 lei venituri totale sunt în valoare de 998,87 lei, estimate în scădere în anul 2024 cu 0,09% față de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023;
- plăţile restante – societatea nu înregistrează și nu estimează plăţi restante la data de 31.12.2024;
- creanțele restante, în valoare de 6.940 mii lei, sunt estimate în scădere cu 0,07% față de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2023;
- indicele de scădere al cheltuielilor de 38,66% este mai mare decât indicele de scădere al veniturilor de 38,60%;
- societatea nu are înregistrate pierderi reportate provenite din anii precedenți;
- societatea programează un rezultat brut pozitiv în valoare de 59,84 mii lei, profit în creștere cu 157,70% față de cel preliminat/realizat la data de 31.12.2023.
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024 al Societății “ROFERSPED”- S.A. este avizat de către membrii Consiliului de Administrație prin Hotărârea nr. 02/07.02.2024 și aprobat de Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor prin Hotărârea nr. 01/07.02.2024.
Societatea “ROFERSPED”- S.A. nu are compartiment de control financiar de gestiune și nu are constituită organizație sindicală reprezentativă conform legii.
Realitatea datelor prezentate în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2024, aparține organelor de conducere ale Societății “ROFERSPED”- S.A.

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

Documentaţia poate fi consultată: 

  • pe pagina de internet a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în cadrul anunțului referitor la inițierea procedurii de consultare publică cu privire la prezentul proiect de act normativ
  • în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.
  • proiectul de act normativ se poate obţine în copie, pe bază de cerere depusă la Registratura Ministerului Transporturilor – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

 

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 19.03.2024:

□ prin formularul online E-consultare disponibil mai jos

□ ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

□ prin poştă, pe adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia  Comunicare și Dialog Social – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti;

□ prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

□ la sediul Ministerului Transporturilor și infrastructurii, la Registratura - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G, în cadrul programului de lucru Luni-Joi - 08.00 - 16.30; Vineri - 08.00-14.00

Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind . . . . . . . . . . (denumirea proiectului de act normativ)" 

Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul  Registru propuneri (mt.ro)

 

Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată în scris. 

 

ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ

 

Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 19.03.2024

Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0751.192.431, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. persoană de contact: Adrian Olteanu

 

Documente conexe

Minuta ședinței plenului CDS - data 

 

Prezentat în

Şedinţa

Data

   
E-consultare
In cadrul acestei rubrici se vor indica articolele din proiectul de act normativ pentru care exista o propunere de modificare
Selecteaza fisierul
E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!